Мотоцикл SPARK SP200R-27: версія 2018
SPARK SP200R-27 – лідируюча модель у лінійці універсальних дорожніх мотоциклів SPARK. У новій версії 2018 року мотоцикл не тільки зберіг, а навіть покращив свій чудовий динамічний зовнішній вигляд та чудові технічні характеристики, які видає 200-кубовий двигун з балансувальним валом. Він отримав нову задню підвіску зі здвоєним газовим амортизатором, новий задній щиток, нові покажчики поворотів і ще дещо по дрібниці. Потрібно визнати, що ці зміни лише зміцнили імідж моделі як мотоцикла «для вимогливих аматорів». І справді: відмінний «двигун», зручна посадка, хватке інформативне кермо, комфортні амортизатори, обтічна форма - все так і манить натиснути на кнопку стартера і помандрувати вдалину. А якщо раптом виникне перешкода, то надійні дискові гальма завжди можуть вчасно зупинити стрімкий рух. Втім, розповімо про все по порядку, а поки що зауважимо, що SP200R-27 не став менш доступним за ціною, але став відчутно впевненіше почуватися на наших далеко не ідеальних шосейних дорогах, та й на ґрунтовці теж не підведе.
Кольорова гама
Модель SP200R-27 з 2018 року випускається у шести кольорових варіантах:
чорний, синій, червоний, помаранчевий, зелений та білий. Як то кажуть, на будь-який смак.
Спортивний образ
Дизайн машини повністю відповідає найвищим вимогам як з питань ергономіки, так і з точки зору сучасної мотоестетики. Стрімкий агресивний профіль, стрілоподібні боковини паливного бака, великорельєфна перфорована накладка на глушник – все це створює візуальне відчуття швидкості навіть у мотоцикла, що стоїть.
Обводи та бічні виноси бензобака формують повітряні потоки, що плавно обтікають водія з боків. При цьому нижня частина потоку повітря, що набігає, направляється на ребра головки циліндрів, забезпечуючи відмінне охолодження. А передній щиток, що обтічний, перекидає фронтальний потік під гострим кутом вгору, відчутно знижуючи вітрове навантаження на водія. Про переважну орієнтацію аеродинаміки мотоцикла на рух з підвищеними швидкостями говорить також і форма щитка переднього колеса, і «літакного» виду обтічник сидіння, з ретельно вписаним у загальну концепцію заднім ліхтарем оригінальної конструкції, і рукоятками для пасажира, що нагадують крила.
Саме сидіння виконане дворівневим – це не тільки робить посадку водія більш щільною та комфортною, але й дозволяє йому краще відчувати та контролювати динаміку руху мотоцикла. А для пасажира верхнє розташування заднього сидіння покращує огляд поверх мотошолома водія. До речі, повна вантажопідйомність мотоцикла – 150 кг.
Заднє захисне крило на попередній версії було двосегментним та кріпилося безпосередньо на маятнику задньої вилки. Така конструкція непогано працює на асфальті, але на мокрому путівці толку від неї небагато. Тому у версії 2018 року було прийнято рішення встановити повноцінне заднє крило подовженої форми, яке чудово захищає від бруду в будь-якій дорожній обстановці.
Функціональна оптика
Продовжуючи тему дизайну та ергономіки, не можна не згадати пристрої освітлення та світлової сигналізації. Багатосегментна фара оригінальної форми оснащена яскравою дворежимною (ближнє та дальнє світло) автомобільною лампою, а також сучасними світлодіодними габаритними вогнями. Світлодіодними є також передні та задні покажчики поворотів, повторювачі на боковинах паливного бака та ліхтар освітлення номерного знака. До речі, для підвищення безпеки під ліхтарем номерного знака та на обох стійках передньої вилки закріплені світловідбивачі. А передні та задні покажчики поворотів встановлені на еластичних тримачах та абсолютно травмобезпечні. До того ж вони взаємозамінні.
Панель приладів: максимальна інформативність
На мотоциклі встановлено сучасну електронну панель приладів, що не має механічних частин, вся інформація виводиться на підсвічений РК-дисплей. Колір підсвічування може бути обраний із чотирьох варіантів: червоний, синій, помаранчевий та зелений. Покази тахометра та кількість палива в баку відображаються у вигляді інтуїтивно зрозумілих графічних діаграм, показання спідометра та одометра виводяться у цифровому вигляді. Є також індикатор заряду АКБ та годинник. Над РК-екраном розміщені світлові індикатори нейтральної передачі та номери включеної передачі, а також далекого світла та поворотів.
Ергономіка
Загалом дизайн та ергономіка мотоцикла залишають відчуття продуманості та завершеності всіх елементів. Все функціонально та раціонально, все на своєму місці, потрібного розміру та форми. У той же час немає жодних непотрібних «архітектурних надмірностей», що несуть чисто декоративну функцію. До речі, про функціональність: і пасажирські, і підніжки водія з обох боків зроблені відкидними. Це дуже зручно: вони не чіпляються за ноги, якщо виникає потреба перекочувати мотоцикл вручну.
Кермо зручне, класичне, з широким хватом. Рукоятки еластичні, із пластиковими захисними кінцівками. Дзеркала заднього виду ідеально вписані в загальну концепцію дизайну, закріплені на кронштейнах з підвищеною жорсткістю для зниження вібрації і рознесені на максимальну ширину, щоб забезпечити огляд ззаду і не загороджувати огляд спереду.
Двигун та трансмісія
Перейдемо до розгляду силової та ходової частин мотоцикла. Як ми зазначили на початку, на мотоциклі встановлений одноциліндровий 4-тактний верхньоклапанний бензиновий двигун з повітряним охолодженням. Марка двигуна FT163FMJ. Об'єм циліндра 200 куб. см, номінальна потужність 15,0 л. (11,0 кВт) (при 8500±500 об/хв). Максимальний момент, що крутить, – 13,0 Нм при 5500 об/хв. Особливістю цього двигуна є наявність валу в конструкції, що значно знижує вібрацію і покращує динамічні характеристики, особливо на низьких і середніх оборотах. Потужності та прийомистості двигуна достатньо, щоб можна було гарною дорогою і за сприятливих погодних умов рухатися зі швидкістю 110 км/год і навіть більше.
Природно, запалення електронне, CDI, електростартер та кікстартер. Коробка передач традиційна мотоциклетна п'ятишвидкісна, некругова: перша передача – важіль уперед, решта – важіль назад. Нейтраль – між першою та другою передачами. Зчеплення механічне, багатодискове, у масляній ванні. Паливо – неетильований бензин із октановим числом не нижче 92. Паливний бак вміщує 13,5 літрів палива. Тип моторної олії – напівсинтетична моторна, класу SG, SF або вище для 4-тактних мотоциклетних двигунів.
Привід заднього ведучого колеса – відкрита ланцюгова передача, зірочки зліва. Зверху ланцюг закритий пластиковим кожухом. Виделка задньої підвіски виконана з прямокутного профілю, механізм натягу ланцюга на обох пір'ях вилки прибраний всередину для захисту від вологи та бруду. Амортизатори газомасляні з ресивером, пружина змінного кроку та діаметру. Таке поєднання дозволяє з одного боку зберігати повний контроль над мотоциклом при проходженні поворотів та віражів, з іншого боку – ефективно гасити коливання підвіски на нерівній дорозі та забезпечувати комфорт водію та пасажиру. Передня підвіска традиційна телескопічна, перевернутого типу на масляних амортизаторах. Колісні диски легкосплавні, литі, п'ятиспицеві, практично не створюють інерційного моменту при розгоні та гальмуванні мотоцикла.
Гальма дискові, гідравлічні та спереду, і ззаду. Для швидкісної машини це важлива перевага, тому що дає можливість гарантовано зупинити її на мінімальній дистанції гальмування. Загалом, SPARK SP200R-27 – це той мотоцикл, на якому ви не просто їздитимете щодня у ваших справах, але й отримуватимете від цього чимало задоволення.