Мотоцикл SPARK SP200R-25I: версія 2018
SPARK SP200R-25I – одна із старших моделей у лінійці універсальних легких дорожніх мотоциклів SPARK. В оновленій версії 2018 року цей мотоцикл отримав цілу низку корисних конструктивних удосконалень, покращений дизайн. Переглянуто комплектацію та обважування: як кажуть, все, що потрібно і нічого зайвого. Але загалом він так і залишився солідним добрим 200-кубовим класичним двомісником «на кожен день», який однаково впевнено почувається як на міському асфальті, так і на ґрунтовій дорозі. Він так само надійний, витривалий, економічний і, що важливо у наш час, цілком доступний за ціною.
Кольорова гама
Нова версія мотоцикла пропонується у шести варіантах кольорового оформлення. Умовно їх можна назвати чорний, червоний, синій, блакитний, зелений та білий.
Спортивний образ
Стильний лаконічний дизайн бензобака, у поєднанні з піднятою і злегка скошеною вперед лінією пасажирського сидіння, надає мотоциклу явної схожості з його спортивними побратимами вищого класу.
Ця подібність посилюється обтічно вітровим щитком з фарою трапецеїдальної форми, профільованими бічними захисними накладками головки циліндра, «гоночним» щитком переднього колеса, подовженим заднім крилом.
Завершується спортивний образ великим заднім ліхтарем динамічної форми, вбудованим у обтічник сидіння.
До речі, пасажирське сидіння тут повноцінне, не вкорочене, а невеликий задній багажник зручно використовувати як пасажирські ручки. Повна вантажопідйомність мотоцикла становить 150 кг (при своїй масі 117 кг), що наближає його до машин середнього дорожнього класу. Ну і, природно, подовжене заднє крило чудово захищає від бруду, що летить з колеса і сам мотоцикл, і пасажира.
Функціональна оптика
Якщо вже звернули увагу на оптику, варто відзначити, що передні та задні покажчики поворотів встановлені на еластичних тримачах і абсолютно травмобезпечні. До того ж вони абсолютно однакові, а отже, взаємозамінні.
Що стосується передньої фари, вона оснащена стандартною 12-вольтовою лампою розжарювання з перемиканням «ближній/далекий», а також окремою лампочкою для підсвічування. Скло фари повністю прозоре, розсіювання відбувається за рахунок багатосегментного відбивача. Таке рішення дозволило зберегти обтічний профіль, не втративши при цьому яскравість світлового потоку.
Панель приладів: максимальна інформативність
За щитком обтічника ховається нова електронно-механічна панель приладів. За дизайном та інформативністю вона швидше автомобільна, ніж мотоциклетна. З боків розташовані великі, чудово читані в будь-якій ситуації, стрілочні спідометр і тахометр.
На спідометрі, як і належить: два лічильники – загального та щоденного пробігів. Посередині панелі блок світлодіодних індикаторів: нейтраль, включена передача КПП, покажчик палива, покажчик заряду АКБ, дальнє світло, поворотники.
А ще ця панель має три дуже корисні доповнення: стандартний USB-роз'єм для зарядки мобільних гаджетів, цифровий годинник та індикатор вхідного дзвінка на мобільний телефон (на ходу в мотошоломі дзвінка можна і не почути).
Ергономіка
Завершуючи тему дизайну та ергономіки, варто відзначити три моменти. По-перше, і пасажирські, і підніжки водія з обох боків зроблені відкидними. Це дуже зручно: вони не чіпляються за ноги, якщо виникає потреба перекочувати мотоцикл вручну. По-друге, дзеркала заднього виду закріплені на кронштейнах з підвищеною жорсткістю зниження вібрації. Нова ергономічна форма дзеркал дає хороший огляд ззаду і не заважає дивитися на дорогу. По-третє, глушник закритий спеціальною накладкою, основна функція якої не декоративна: вона захищає ногу пасажира від можливого опіку.
Двигун та трансмісія
Тепер подивимося докладніше на конструкцію мотоцикла і почнемо з двигуна. 200-кубовий одноциліндровий чотиритактний карбюраторний верхньоклапанник моделі 164FML, що чудово себе зарекомендував, розвиває потужність 13,2 к.с. (9,75 кВт) при 7500 об/хв.
Максимальний момент, що крутить, – 7,0 Нм при 5000 об/хв. Цього більш ніж достатньо, щоб без проблем переміщатися з повним завантаженням на крейсерській швидкості 85 км/год, а часом і швидше.
Електронне запалювання, CDI. Охолодження – повітряне, традиційне цього класу техніки. Паливо – неетильований бензин з октановим числом не нижче 92. Тип моторного масла – напівсинтетичне моторне класу SG, SF або вище для 4-тактних мотоциклетних двигунів.
Трансмісія та ходова частина цілком традиційні для класичної схеми: ланцюговий привід з лівим розташуванням зірочок, задня підвіска – маятникова, на двох амортизаторах, передня підвіска – перевернутого типу.
Коробка передач п'ятишвидкісна, послідовна, нейтраль між першою та другою передачами. Номер увімкненої передачі висвічується на панелі приладів. Зчеплення механічне, багатодискове, у масляній ванні. Переднє гальмо дискове, гідравлічне, заднє – барабанне, механічне.
Нові регульовані газомасляні амортизатори для заднього колеса з крученою пружиною змінного кроку та ресивером забезпечують плавний хід та відмінну керованість при будь-якому завантаженні. П'ятиспицеві колеса – легкі та міцні одночасно – покращують і так непогану динаміку розгону.
Витрата палива та сервіс
Оскільки цей мотоцикл не призначений для далеких експедицій та спортивних рекордів, 8-літрового паливного бака цілком достатньо, щоб за середньої витрати 3 літри на 100 км проїхати 270 км: а навіщо возити із собою зайву вагу, якщо завжди можна заправитися на будь-якій автозаправці. Але про всяк випадок аварійний запас все-таки є: достатньо переключити паливний кран на потрібну позицію.
Технічне обслуговування мотоцикла відносно просте, не вимагає дорогих спеціальних інструментів та матеріалів, може бути виконане у мотомастерській або самостійно в гаражі. Тобто SPARK SP200R-25I – невибаглива і надійна «робоча конячка», але при цьому дуже зручна, жвава, маневрена і з відмінним дизайном.